Juwelier

Juwelier Louis Bros heeft een grote collectie Raymond Weil horloges in de juwelierswinkel te Alkmaar.


EEN VISIOEN Het begon allemaal in 1976, midden in een crisis in de horloge-industrie, toen dhr. Raymond Weil besloot zijn eigen bedrijf op te richten en zijn visie op wat de Zwitserse horlogemakerij zou moeten zijn om te zetten in echte uurwerken die een nieuwe dimensie aan de industrie zouden geven.


De creaties van Mr Weil werden onmiddellijk geprezen door horlogeliefhebbers – zowel amateurs als kenners. Eenmaal sterk gesetteld in Zwitserland, en gedragen door zowel zijn enthousiasme als zijn ervaring, verkende de oprichter van RAYMOND WEIL Europa en de hele wereld om geleidelijk een internationaal netwerk op te bouwen. RAYMOND WEIL is nu een beroemd merk en een van de vlaggenschepen van de Zwitserse horloge-industrie.


IDENTITEIT VORMEN Na een periode van snelle ontwikkeling moest het bedrijf uitbreiden en het concurrentievermogen vergroten. Om dit doel te bereiken, trad Olivier Bernheim, de schoonzoon van Raymond Weil, in 1982 toe tot wat een familiebedrijf zou worden.


Hij moderniseerde de structuur en organisatie, ontwikkelde tal van markten en nam de leiding over de communicatie- en marketingafdelingen. Zijn komst versterkte het idee van een onafhankelijk familiebedrijf dat de heer Weil dierbaar is. Olivier Bernheim zou in 1996 President & CEO worden.



Het merk werd altijd beïnvloed en geïnspireerd door muziek, en dit werd al in 1983 weerspiegeld in collectienamen toen de Amadeus-collectie, genoemd naar de klassieke Oostenrijkse componist, Mozart, werd gelanceerd in combinatie met met Milos Forman’s wereldberoemde film met dezelfde naam. Door muziek geïnspireerde collectienamen zouden een onderscheidend kenmerk worden van de identiteit van het merk en er zouden er snel meer volgen: Fidelio – genoemd naar de enige opera van Beethoven – Traviata of Saxo. Meer cultcollecties hebben de persoonlijkheid van het merk gevormd: Toccata, de vrouwelijke collectie Fantasia en de emblematische Othello – een mix van avant-garde technologie en verfijnd design met zijn ultradunne uurwerken en gecreëerd in 1986 om de tiende verjaardag van RAYMOND WEIL te vieren.

Share by: